Mitel neemt Toshiba Unified Communications Systems Business Assets over

Nieuwe toekomst voor Toshiba-klanten en -partners met wereldwijd marktleider in communicatie en collaboration

Mitel® (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW), leverancier van bedrijfs-, cloud- en mobiele communicatie, heeft vandaag aangekondigd dat het een gedeelte van de activa, inventaris en onderhoudsverplichtingen heeft overgenomen van Toshiba Corporation’s Unified Communications Business. Al eerder dit jaar, op 11 mei 2017, ondertekenden de twee partijen een samenwerkingsovereenkomst.

Dankzij deze overname hebben de klanten en partners van Toshiba een nieuw pad naar de toekomst met behoud van de bestaande producten en diensten van Toshiba. Om de bedrijfscontinuïteit van de Toshiba-klanten en -partners te waarborgen en ze te blijven ondersteunen, is een groep Toshiba-medewerkers afkomstig van de sales-, support- en R&D-afdeling door Mitel overgenomen. Hiernaast omvat deze transactie een serviceovereenkomst voor de transitie om de product- en servicecontinuïteit te waarborgen.

De transactie onderstreept de strategie van Mitel om te focussen op het uitbreiden van haar positie op de UCC-markt nu de digitale transformatie zorgt dat de vraag naar cloud-gebaseerde zakelijke communicatieoplossingen en productivity applicaties sterk toeneemt.

“In een snel veranderend landschap vol technologische ontwikkelingen helpt Mitel klanten naar de toekomst, of dat nu in de cloud, on-premise of met een hybride-oplossing is,” aldus Rich McBee, CEO van Mitel. “We zijn trots dat we nu officieel Toshiba-klanten, -partners en -medewerkers welkom kunnen heten bij de Mitel-familie.”

Forward Looking Statements

Some of the statements in this communication are forward-looking statements (or forward-looking information) within the meaning of applicable U.S. and Canadian securities laws. These include statements using the words believe, target, outlook, may, will, should, could, estimate, continue, expect, intend, plan, predict, potential, project and anticipate, and similar statements which do not describe the present or provide information about the past. There is no guarantee that the expected events or expected results will actually occur. Such statements reflect the current views of management of Mitel and are subject to a number of risks and uncertainties. These statements are based on many assumptions and factors, including general economic and market conditions, industry conditions, operational and other factors. Any changes in these assumptions or other factors could cause actual results to differ materially from current expectations. All forward-looking statements attributable to Mitel or Toshiba, or persons acting on their behalf, are expressly qualified in their entirety by the cautionary statements set forth in this paragraph. Undue reliance should not be placed on such statements. In addition, material risks that could cause actual results to differ from forward-looking statements include: the inherent uncertainty associated with financial or other projections; the failure to recognize the anticipated benefits from the transaction; intense competition; reliance on channel partners for a significant component of sales; dependence upon a small number of outside contract manufacturers to manufacture products; and, Mitel's ability to successfully implement and achieve its business strategies, including its growth of the company through acquisitions and the integration of recently acquired businesses and realization of synergies. Additional risks are described under the heading “Risk Factors” in Mitel’s Annual Report on Form 10-K for the year ended December 31, 2016 and in Mitel’s Quarterly Report on Form 10Q for the quarter ended March 30, 2017 filed with the U.S. Securities and Exchange Commission and Canadian securities regulatory authorities on March 1, 2017 and May 3, 2017 respectively. Forward-looking statements speak only as of the date they are made. Except as required by law, Mitel has no intention or obligation to update or to publicly announce the results of any revisions to any of the forward-looking statements to reflect actual results, future events or developments, changes in assumptions or changes in other factors affecting the forward-looking statements.