Mitel versterkt Europees managementteam

· Wolfram Fischer, afkomstig van Siemens Enterprise en voormalig lid van het management team bij Aruba Networks, wordt nu Senior Vice President voor EMEA-regio bij Mitel.

· Christian Fron, voormalig lid van het management team bij DeTeWe, wordt tot Vice President Sales bevorderd. Zo is de DACH-regio van Mitel verzekerd van continuïteit en de allerbeste expertise op de markt.

· Nieuwe DACH-structuur ondersteunt bestaande partnerrelaties en wakkert omzetgroei in de hele regio aan.

Mitel® (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW), wereldwijde aanbieder van zakelijke communicatie- en samenwerkingsoplossingen, heeft vandaag de benoeming bekendgemaakt van twee nieuwe senior sales executives die het bedrijf moeten helpen om nog sneller te groeien. Mitel bezit het grootste marktaandeel van EMEA* en is het snelst groeiende internationale cloudgebaseerde bedrijf van de sector. Deze benoemingen komen op het moment dat Mitel zijn aanbod in cloudgebaseerde en geïntegreerde realtime-communicatie in heel West-Europa uitbreidt.

Senior Vice President voor EMEA wordt Wolfram Fischer. Voor Fischer naar Mitel kwam, werkte hij bij Aruba Networks EMEA en daarvoor leidde hij de regio’s EMEA en APAC voor Siemens Enterprise Communications. Hij heeft ook bij HP gewerkt, waar hij aan het hoofd stond van de Professional Services Unit van EMEA.

Mitel heeft Christian Fron aangesteld als Vice President Sales voor de DACH-regio. Hij was daarvoor Managing Director van DeTeWe. De benoeming van Wolfram en Christian valt samen met de vereenvoudiging van de verkoopstructuur van Mitel in West-Europa.

“De bedrijfscommunicatiemarkt in EMEA staat op de rand van een technologische revolutie nu ondernemingen en carriers nieuwe cloudgebaseerde en mobiele diensten beginnen te gebruiken voor hun bedrijfsvoering. Wolfram Fischer en Christian Fron hebben allebei meer dan 25 jaar ervaring en hun kennis en expertise in de sector zullen bijdragen aan het behalen van onze groeidoelstellingen. Zij zijn de juiste personen om vorm te geven aan de transformatie van Mitel tot een leverancier van realtime cloudgebaseerde en mobiele oplossingen„ Graham Bevington, Chief Sales Officer van Mitel

*MZA, Q2 2015, PBX/IP PBX World Report