Mitel investeert in 5G Cloud Connectivity Platform

OTTAWA, Feb. 19, 2016 -- Mitel® (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW) kondigt de investering in een nieuw initiatief gericht op de mogelijkheden voor 5G Cloud Connectivity aan. Dit 5G platform richt zich op het ontwikkelen van software om in de toekomst miljarden mobiele apparaten toegang te geven tot mobiele cloud-diensten. Mitel maakt bovendien bekend dat het zijn senior mobiele management team uitbreidt nu de wereldwijde vraag naar 4G LTE services een vlucht neemt. Volgens industrie analist Ovum zijn er wereldwijd inmiddels meer dan 1 miljard LTE abonnementen, wat een goede indicatie is dat deze sterke groei door zal zetten in de komende vijf jaar.*

"In het afgelopen jaar is Mitel een steeds belangrijkere speler geworden in het mobiele segment, doordat de vraag naar 4G LTE diensten hard stijgt," aldus Rich McBee, President en CEO van Mitel. "In november lieten we weten dat Mitel wereldwijd is gegroeid van 17 naar 31 mobiele carriers als klant, een groei van 82 procent in slechts een half jaar tijd. Mitel bevindt zich in een fantastische positie in deze snel groeiende markt, en we nemen nu een belangrijke stap door te investeren in de toekomst."

Pardeep Kohli, huidig President van de Mitel Mobile Division, wordt President van het nieuwe Mitel 5G Cloud Connectivity-initiatief. Pardeep heeft meer dan twee decennia ervaring in het leveren van mobiele innovaties. In zijn nieuwe rol als President van Mitel 5G, zal Kohli alle activiteiten leiden met betrekking tot de investeringen van Mitel in 5G.

"Draadloze connectiviteit is een essentieel aspect van het dagelijks leven geworden, maar we zijn nog amper bekend met de economische en sociale gevolgen van de verdere ontwikkeling van mobiele technologie in de toekomst," aldus Kohli. "Het Mitel 5G platform is gericht op het opbouwen van die toekomst door het verstrekken van de software om miljarden mobiele apparaten toegang te laten krijgen tot mobiele clouddiensten op een flexibele en kosteneffectieve manier."

BG Kumar, een ervaren professional op het gebied van mobiele communicatie, volgt Pardeep Kohli op als President van de Mitel Mobile Division.

“Mitel werkt samen met een groot aantal Tier 1 mobiele netwerk operators en heeft daardoor een uitstekende uitgangspositie om verder te groeien nu het aantal 4G LTE gebruikers hard stijgt,” aldus Kumar. “Onze unieke en geheel virtuele VoLTE, VoWiFi en RCS oplossingen geven mobiele operators de voordelen van een cloud-infrastructuur, de mogelijkheid om kosteneffectief het aantal VoLTE en RCS abonnees op te schalen en de flexibiliteit om snel nieuwe communicatiediensten toe te voegen nu de markt zich snel ontwikkelt.”

Enkele feiten

·         15 van de top 20 mobiele carriers in de wereld zijn klant bij Mitel

·         Mitel levert VoLTE/VoWiFi-diensten in 18 landen

·         Breng een bezoek aan Mitel tijdens het Mobile World Congress in Barcelona, stand 7A21