Mitel maakt communiceren en samenwerken snel en eenvoudig

Real-time spraak- en video-oplossingen geoptimaliseerd voor mobiel samenwerken

• Nieuwe service-bundels beschikbaar voor zowel Mitel’s cloud als on premise portfolio
  • Speciaal ontwikkeld zodat iedereen overal en altijd kan samenwerken, ongeacht zijn device
  • Integreert naadloos in meer dan 50 toonaangevende SaaS-platformen

Mitel® (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW), leverancier van bedrijfs-, cloud- en mobiele communicatie, introduceert Mitel MiTeam: een mobiel-georiënteerde team- en social- applicatie met real-time communicatiemogelijkheden. De applicatie is ontwikkeld om de manier waarop teams tegenwoordig samenwerken te ondersteunen en combineert communicatiemethoden zodat de algehele communicatie wordt gestroomlijnd.

MiTeam is een intuïtieve communicatie- en samenwerkingstool die een zeer handige omgeving creëert voor groepsmeetings, gesprekken, het delen van content en projectmanagement. De applicatie maakt het mogelijk om groepen te verbinden en te laten samenwerken door middel van real-time spraak- en videovergaderingen; chatsessies; taakverdelingen en het delen van schermen. Binnen MiTeam kunnen aanpasbare werkomgevingen worden gecreëerd voor het delen, bewerken en annoteren van documenten. Ook klanten en partners buiten het bedrijf kunnen per samenwerkingsproject uitgenodigd worden om gebruik te maken van de communicatiemogelijkheden van MiTeam.

Met tap-to-connect-samenwerkfuncties integreert MiTeam naadloos in meer dan 50 toonaangevende SaaS-applicaties. MiTeam is ontworpen voor tablet en smartphone-omgevingen en is beschikbaar op meerdere mobiele platformen (iOS, Android en Windows), zodat collega’s altijd en overal kunnen samenwerken ongeacht hun device.

MiTeam is beschikbaar als onderdeel van de MiCloud Office Premier en Elite licentie-opties. Het is ook beschikbaar op bestelling als een ingesloten functie binnen Mitel MiCollab voor premises gebaseerde oplossingen.

“Met MiTeam maakt Mitel van samenwerken in teamverband een naadloze en eenvoudige beleving in de steeds mobieler wordende zakelijke omgeving,” zegt Frédéric Michils, Sales & Marketing Director, BKM. “Bedrijven kunnen productiever en efficiënter werken doordat teamleden in een real-time omgeving kunnen samenwerken, altijd en overal, ongeacht waar zij zich bevinden."

"Projectteams bestaan vaak uit personen die werken vanuit meerdere locaties en regio's en die soms zelfs afkomstig zijn van verschillende organisaties. Vaak zitten in een projectteam ook externe partijen", aldus Gijs Borsboom, Vice President Sales Northern Europe bij Mitel. "Tot voor kort werd vertrouwd op communicatie via meerdere kanalen en uiteenlopende toepassingen, zoals conference calls, voicemail, e-mail en sms. Met MiTeam kunnen communicatiemethoden gecombineerd worden en wordt de algehele communicatie gestroomlijnd voor een eenvoudiger gebruik. Teamleden kunnen binnen de context van een project real-time met elkaar communiceren waardoor de productiviteit wordt verhoogd.”