Mitel World Cloud Vereenvoudigt Wereldwijde Communicatie

Vermindert Backend Complexiteit en Stroomlijnt Cloud Communicatie voor Multinationals

• Verbindt kantoren virtueel en doorbreekt barrières voor internationale communicatie

• Bespaart op internationale belkosten waarbij het voor een klant lijkt of er lokaal gebeld wordt

• Ondersteuning door 14 top-tier data centers die wereldwijd strategisch gesitueerd zijn

• Stroomlijnt de implementatie van services, billing en management

Mitel® (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW), leverancier van bedrijfs-, cloud- en mobiele communicatie, introduceert World Cloud, een nieuwe oplossing voor het vereenvoudigen van backend services en het management van cloud communicatie voor multinationals. De nieuwe dienst werd aangekondigd op het Mitel Next evenement in Parijs en wordt in meer dan 40 landen wereldwijd uitgerold, waaronder in Nederland en België.

Voor organisaties die wereldwijd opereren kan connectiviteit en het ondersteunen van verschillende systemen zeer kostbaar en complex zijn. Medewerkers die verschillende collaboration tools gebruiken op verschillende platformen kan zorgen voor verminderde productiviteit. World Cloud geeft medewerkers universele toegang tot dezelfde communicatie mogelijkheden terwijl internationaal gratis doorkiesnummers gedraaid kunnen worden en er ongelimiteerd gebeld kan worden door gebruikers binnen het eigen land. Lokale inbelnummers en doorkiesnummers die doorschakelen naar internationale telefoonnummers geven de gebruiker ook een lokaal gevoel.

World Cloud vereenvoudigt bovendien IT management met gestroomlijnde administratie tools en geconsolideerde facturering. Veertien volledig redundante data centers die wereldwijd strategisch gesitueerd zijn, zorgen voor hoge zekerheid, veiligheid en geven de mogelijkheid om aan specifieke lokale regelgeving voor data te voldoen.

Er is een versneld toenemende vraag naar cloudcommunicatie vanuit internationale organisaties die specifieke eisen stellen en kantoren verspreid over de hele wereld hebben. Makkelijk nieuwe locaties toevoegen, consistentie voor het hele netwerk en ingebouwde redundantie zijn strategisch voordelen van een cloudoplossing. Bovendien zorgt een wereldwijd cloudnetwerk dat lokale cloud- en traditionele communicatieoplossingen van de verschillende locaties met elkaar verbindt, voor de ultieme flexibiliteit. Multinationals kunnen zo één communicatieplatform bouwen voor hun organisatie, terwijl ze de bestaande mix met lokale cloud- en traditionele communicatieoplossingen kunnen behouden.

Sandra Gustavsen, Analyst, G Business Systems

Met de opkomst van de digitale economie, worden bedrijven gedwongen om steeds meer internationaal te denken. Hun concurrenten doen dit namelijk ook. Mitel helpt multinationals met hun vraag naar connectiviteit en flexibiliteit terwijl zij nieuwe markten ontdekken, organisaties overnemen, fuseren of nieuwe mensen aannemen. Dit geldt zowel voor kleine bedrijven die hun klanten dezelfde ervaring willen geven als bij een Fortune 500 organisatie, als voor grote organisaties die zich net zo makkelijk willen kunnen aanpassen als een startup.

Jon Brinton, President en EVP Mitel Cloud Division